De eerste lesdag met Francesco - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu De eerste lesdag met Francesco - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu

De eerste lesdag met Francesco

Door: Hanneke Schenkels

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

04 September 2014 | Italië, Magnano

Donderdag 4 september: 8.00 uur sharp een sms van Francesco met de vraag of hij misschien bij de verkeerde kerk kon staan. Ja, er zijn er vier, maar omdat Magnano zo klein is, was hij snel gevonden. Leuke man, 22, humor en goed engels sprekend. Dat laatste is wel erg belangrijk voor de lessen.

Onmiddellijk begonnen met de eerste les. Na ruim drie uur was het wel genoeg. Ik had het gevoel dat mijn hoofd achterstevoren stond. Heel veel informatie en regels en vervolgens nog veel meer uitzonderingen dan regels. In totaal twee lessen doorgewerkt en als jullie denken dat dat wel meevalt: ik heb de komende ruw geschat zo’n 5 uur huiswerk voor de boeg.
Mijn (bejaarde) huisbaas was de eerste dagen alleen thuis en met hem Italiaans praten was erg moeilijk. Hij praat snel en gebruikt af en toe een engels woord in zijn verhaal, waardoor het niet te volgen is. Nu zijn vrouw ook thuis is, is de communicatie gemakkelijker en heb ik afgesproken dat we vanaf eind volgende week, als ik nog wat meer theorie heb opgepikt, dagelijks Italiaans gaan praten.

Vanavond eerst mijn tijd besteed aan mijn weblog. Vanaf morgen kan ik dagelijks mijn belevenissen toevoegen, zodat de info up to date is. Ook kan ik nu foto’s gaan toevoegen, zodat het een mooi, geillustreerd geheel wordt en ook voor jullie leuk om te lezen, naar ik hoop.

  • 04 September 2014 - 22:21

    Astrid:

    De kop is eraf Hanneke, goed gedaan!! We gaan veel oefenen en laat jou vooral het woord doen haha!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 11866

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 08 Oktober 2014

Italiaans in Italie

Landen bezocht: