Naar de markt in Ivrea - Reisverslag uit Ivrea, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu Naar de markt in Ivrea - Reisverslag uit Ivrea, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu

Naar de markt in Ivrea

Door: Hanneke Schenkels

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

05 September 2014 | Italië, Ivrea

Vrijdag 5 september: geen les maar wel een stapel huiswerk. Maar……..omdat het mooi weer is en de markt in Ivrea erg leuk, eerst naar de markt. Onder het motto “discipline is this gils best friend” eerst een uurtje Italiaanse oefeningen gemaakt en toen op pad. Deze markt heeft naast veel groente, fruit, vlees, vis en kaas nog veel meer kleding en van een erg mooie kwaiteit. Lamswollen truien en vesten zijn er te kust en te keur voor weinig. Bij de markt hoort voor Astrid en mij inmiddels een (salade) lunch op het “antieke” plein van Ivrea, deze keer met als waardige afsluiting een ijsje van de beste ijsmaker van Piemonte. Lekker slenterend dachten wij het ijs te verorberen: zitrone e nocchini . Alleen smelt het ijs hier nog sneller dan in Nederland, dus al snel lag mijn ijs op straat. Gelukkig was mijn reactie snel genoeg om de “5-secondenregeling” toe te kunnen passen, een praktisch en zinvol begrip in de familie. Ik hoefde maar een paar kleine steentjes te verwijderen, want de straat was goed geplaveid. Astrid heeft nog buikpijn van het lachen!!

Inmiddels weer thuis met buiten een oorverdovend kabaal van donder en bliksem. Het werd steeds donkerder en de huisbaas kwam zelfs vragen of ik de hoofdschakelaar van het licht wilde omzetten, althans dat heb ik begrepen en gedaan. Als het straks weer over is mag alles vast weer aan.

Vanavond met de gasten van Casa Joop eten in restaurant Roma in Viverone; ervaringsdeskundigen vinden het niet te versmaden.
Alora, la vita è bella!

  • 05 September 2014 - 18:15

    Anneke:

    Hallo Hanneke,
    ik ga er nu eerst eens voor zitten om je terug te mailen, als reactie op je erg leuke verhalende mailtjes!!
    Ik begrijp dat je het erg goed hebt en het lijkt soms best spannend vanwege het elkaar begrijpen in het Italiaans! Dat zijn toch erg leuke ervaringen.
    Fijn, dat je met Astrid dingen kunt ondernemen, zodat zij je letterlijk en figuurlijk in eerste instantie wat de weg kan wijzen.
    Hou je erg van het Italiaanse eten? En heb je al bijzondere combinaties aan etenswaren ontmoet?
    Je kunt daar uiteraard veel wandelen, en ik begrijp dat het goed bergachtig is.
    Allemaal leuke en spannende dingen hoor! Geniet ervan!!
    Hier gaat het goed. als gepensioneerde lijkt mijn programma soms als een werkende, maar ik geniet ervan!
    Verder alles prima!
    Fijn weekend!!! Lieve groeten,
    Anneke.

  • 08 September 2014 - 10:01

    Ingrid Van Den Ende:

    Hallo Hanneke! Even een groet vanuit Nederland. Ik wil even zeggen dat het fijn is om zo regelmatig te kunnen lezen wat je belevenissen zijn tijdens het Italie-avontuur. En je schrijft ook zo onderhoudend en boeiend. Veel plezier en succes verder!! Veel liefs, Ingrid.

  • 08 September 2014 - 12:25

    Hanneke Schenkels:

    Fijn dat jullie mijn berichten de moeite waard vinden om te lezen. Ik vind het rg leuk om een sfeerbeeld te schetsen van deze voor mij bijzondere onderneming. Liefs, Hanneke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 457
Totaal aantal bezoekers 11870

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 08 Oktober 2014

Italiaans in Italie

Landen bezocht: