steil en hoog!! - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu steil en hoog!! - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu

steil en hoog!!

Door: Hanneke Schenkels

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

15 September 2014 | Italië, Magnano

Maandag 15 september: 8.00 uur starten met Italiaanse les is toch wel erg vroeg, maar er is na 3 uur werken nog wel veel tijd over om andere dingen te doen.
Vandaag was dat huiswerk; alle grammatica (tot nu toe) in een schema gezet en 100 woorden in een overhoorprogramma. Ach, het was bewolkt en vooral fris, dus was het binnen behaaglijk.
Nog wel even naar de bakker geweest en het afval weggebracht; een flinke afdaling zo naar het “centrum” van het dorp, maar, die inspanning weegt niet op tegen de klim terug. Steil en hoog!!

Vanavond met de nieuwe gasten bij Astrid thuis gegeten: weer een keer “gewoon” een salade Caprese, pasta met tomatensaus en een kopje koffie toe. Heerlijk, vooral na de erg uitgebreide maaltijden in de restaurants.
De Piëmontese keuken staat bekend om zijn smaakvolle, bijzondere gerechten. Dat blijkt uit de 4-6 antipasti met o.a. verse ham, ansjovis, courgette en de gevulde bloemen ervan, paprika, paddestoelen, visjes in olie en kruidenmengsel en vooral kaas op bijna ieder gerecht. De pasta of risotto volgt op de antipasti en dan is er het hoofdgerecht, meestal vlees met groenten en aardappelen. Tot slot 2-3 toetjes.
Gelukkig is “pap” geen Italiaans woord en vraagt niemand het hier te zeggen….

Op weg naar huis ben ik tot de conclusie gekomen, dat in het oude dorp alle straatverlichting is uitgevallen. Tja, daarvoor moet ik dus altijd mijn zaklantaarn in mijn tas hebben: goed voor de volgende keer!
Geen actie ondernomen, want de gemeente heeft hier vast geen dag- èn nachtservice.
A dopo.