Tutto è possibile - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu Tutto è possibile - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu

Tutto è possibile

Door: Hanneke Schenkels

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

17 September 2014 | Italië, Magnano

Woensdag 17 september: nog steeds bewolkt, maar een droge dag.
Franco, de huisbaas, denkt dat het slechte weer onder invloed staat van een cycloon op de Azoren e certo, tutto è possibile.
Vanmiddag weer een aardig gesprek met hem gehad, tenminste, zolang hij vragen stelt en mij de ruimte geeft om ze te beantwoorden.
Ik kan inmiddels wel iets vertellen over een gekozen onderwerp, maar deze senior Italiaan heeft weinig geduld, dus springt hij van de hak op de tak en stelt steeds nieuwe vragen.
Tja, dan raak ik helaas toch het spoor bijster.

Zo langzamerhand heb ik de uittreksels compleet om het hier geleerde ook in Nederland nog na te kunnen slaan. Ook op internet honderden woorden in woordenlijstjes met een overhoormogelijkheid (dubbele woordwaarde?) gezet.
Zo kom ik straks ook de winter wel door, in combinatie met voortzetting van de conversatielessen, zij het zonder Francesco.
Binnenkort eens proberen of ik de films zonder ondertiteling kan volgen; het taalgebruik van de mafia blijkt –op wat juridische termen na- redelijk begrijpelijk!?!

De lange wandeling van vanmiddag maakt dat ik de avond vroeg afsluit. Hoop dat de reeën vannacht de moestuin beneden een beetje omzeilen; het breken van de takken klinkt oorverdovend in de grote stilte, hier op het dak van Magnano.
Dormi bene.

  • 17 September 2014 - 23:27

    Anneke:

    Morgen zal ik je wat uitgebreider antwoorden, voor nu Welterusten!!!!
    Groetjes,
    Anneke.

  • 18 September 2014 - 11:48

    Claudia:

    Ciao Bella,

    wat leuk om telkens weer je verhalen te lezen, zo herkenbaar, niet de Italiaanse taal maar wel als je over de omgeving verteld, de bakker, Trattoria, Roma, markt Ivrea..... zucht....wat mis ik het allemaal. Behalve het weer, want dat is hier nu helemaal top!!! Toch nog een beetje mijn bruine kleurtje behouden ;-)
    Succes met je lessen, dikke knuff ook voor Astrid xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 11876

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 08 Oktober 2014

Italiaans in Italie

Landen bezocht: