Piemontese maaltijd en de pracht van Dogliani - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu Piemontese maaltijd en de pracht van Dogliani - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu

Piemontese maaltijd en de pracht van Dogliani

Door: Hanneke Schenkels

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

28 September 2014 | Italië, Magnano

Zaterdag 27 september: weinig bijzonderheden te melden, tenzij jullie zwemmen in het inmiddels flink afgekoelde zwembad, luieren in de zon en kastanje’s rapen leuk genoeg vinden.
Het is een heerlijk ontspannen weekend met veel plezier.
Vanavond met de nieuwe gasten bij Casavabene eten: het “Goed Begin Arrangement”. Een typisch Piemontese maaltijd, alles uit eigen keuken met zoveel mogelijk ingrediënten uit eigen tuin.
Het ruikt in de middag al erg lekker en zoals verwacht en zoals de naam van de Casa al zegt: "Vabene".

Zondag 28 september weer 200 km “naar huis” want zo voelt het inmiddels wel. De eerste 40 km leidt de weg door prachtige wijnvelden en door authentieke dorpen, met Dogliani als absoluut hoogtepunt en centrum van de Dolcetto druif. Een dorp met ruim 4500 inwoners en een in verhouding ruim bemeten pracht en praal als van een Italiaanse wereldstad.

Koffer uitpakken, nog even de berg af en weer op voor de beweging en de boeken voor de les van maandagmorgen klaarleggen.
En ……..Vodafone had voor een verrassing gezorgd. Had inmiddels de “Vodafone rete veloce” opgegeven, maar nadat er van alles begon te piepen rond mijn laptop, bleek ik finalemente Wifi-verbinding te hebben.
Vanuit mijn appartement plotseling toch weer contact met de buitenwereld.

Omdat sinds donderdag ook Saskia en Margot In Magnano waren aangekomen, was er gelukkig weer een reden voor een etentje.
Deze keer bij “ Da Enrico” in Zimone: onverbeterlijke antipasti en zoveel, dat we deze keer de pasta en het hoofdgerecht voorbij moesten laten gaan.
De komende dagen weer veel bewegen!!