Afscheid Francesco en nieuwe plannen - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu Afscheid Francesco en nieuwe plannen - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu

Afscheid Francesco en nieuwe plannen

Door: Hanneke Schenkels

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

01 Oktober 2014 | Italië, Magnano

Woensdag 1 oktober de laatste Italiaanse les met beter resultaat dan gisteren. Heerlijk in het zonnetje ook uitgebreid geēvalueerd en wederzijds vastgesteld dat het een erg plezierige en leerzame maand was.
Hulde aan Astrid, die Francesco vond en mij daarmee een intelligente en humoristische leraar bezorgde. Dat laatst was met deze moeilijke taal hard nodig.

Nog een weekje relaxen en sightseeing en dan weer richting huis.

Omdat dit maandje erg goed bevallen is, behoort een herhaling volgend jaar zeker tot de mogelijkheden. Ik heb al vastgesteld dat Viverone, aan het meer, een zeer geschikte locatie kan zijn: voor Francesco bereikbaar, Astrid op relatief kleine afstand èn iedere dag zwemmen in het meer.
We zijn ons vanmiddag alvast gaan orienteren en hebben een mooi appartement en een kleine bungalow bezichtigd. Maar…….. de prijs is zo’n 800% van de prijs van het appartement in Magnano.
Dat vraagt dus groot pingeltalent!!
Ik overweeg nu de bungalow te huren en de 2e slaapkamer van de bungalow (onder) te verhuren aan weblog-gerelateerde vakantiegangers!!

• 03 Oktober 2014 - 10:11

Anneke:

Hallo Hanneke,
    wat heerlijk dat alles zo goed is bevallen dat je erover denkt volgend jaar weer te gaan. Gaat het goed met je Italiaans? Ik begrijp dat je zó geïnspireerd bent geworden dat je erover denkt volgend jaar weer te gaan, maar dan een ander plekje huren.
    Ga je nu aan het einde van deze week huiswaarts?
    Ikzelf ben vorige week een 8 dagen naar Marokko geweest, dat was een intensieve maar heerlijke week.
    Veel gezien, veel Frans gesproken want iedereen spreekt er nog steeds Frans, van jong tot oud en van arm tot rijk. Het is een prachtig land met veel uiteenlopende landschappen. Van rode, grijzige tot gele landschappen en de lemen huisje hebben dan uiteraard diezelfde kleur. Ik heb zo veel gezien en gelukkig veel foto's gemaakt, want dan kun je de volgorde weer terughalen. De hotels op één na waren helemaal Marokkaans/Andalusisch ingericht, dus met heel veel houtnsijwerk en kleurige tegeltjes en zelfs hemelbedden! Het is en prachtige week geweest en nu ben ik aan het afkicken!
    Het is hier weer mooi weer met wél vanochtend mist, maar overdag hebben we prachtig weer en het is toch al oktober!
    Als je weer thuis bent zou het leuk zijn om elkaar onze verhalen uit te wisselen!
    Hartelijke groeten en als je terug reist:een goeie reis!
    Anneke.

• 03 Oktober 2014 - 10:12

Anneke:

Hallo Hanneke,
    Ga je nu aan het einde van deze week huiswaarts?
    Hartelijke groeten en als je terug reist:een goeie reis!
    Anneke.