Octopus: verslavend! - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu Octopus: verslavend! - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu

Octopus: verslavend!

Door: Hanneke Schenkels

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

16 September 2014 | Italië, Magnano

Dinsdag 16 september: een nieuwe lesvorm: ontbijt bij Astrid, samen met Francesco. We spraken af om 8 uur bij de kerk te vertrekken en lopend naar Tamagno te gaan, waar Casa Joop een berg bekleedt met gezelligheid en mooie bloemen.
De gestage regen was waarschijnlijk voor die bloemen bestemd, maar voor ons beslist te veel. Alles was kletsnat en er hing een vette nevel, exact de omstandigheden waar auto’s op gebouwd zijn.
En iedere dag kom ik weer tot de conclusie dat ik nog bijna niets van de taal weet. Weet gelukkig ook niet wat geduld in het Italiaans is.
Na het ontbijt nog een uurtje lesvragen en -antwoorden en daarna weer naar huis.

Uurtje rust met een film, huiswerk, lunch en boodschappen en vanavond erg lui gelezen en het derde deel van de serie Octopus gekeken: totaal 29 uur Italiaanse maffia-film. Verslavend!
Nu alweer bedtijd en morgen een vrije dag, met wat huiswerk voor de gaatjes!