Ultieme wandeling voor het "menu di pranzo" - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu Ultieme wandeling voor het "menu di pranzo" - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu

Ultieme wandeling voor het "menu di pranzo"

Door: Hanneke Schenkels

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

07 Oktober 2014 | Italië, Magnano

Dinsdag 7 oktober de dag van de ultieme wandeling.
Om 11 uur te voet vertrokken: door het bos van Magnano, via Piletta naar Zimone, om vanaf 13 uur aan te schuiven aan het “menu di pranzo”, de workerslunch bij Da Enrico.
Het was heerlijk wandelweer: veel bewolking, een graad of 18 en een hoge vochtigheid. Maar……. het was ook een stevige wandeling over een rostachtig, vochtig pad en bergje op en bergje af met veel modder en gladde stukken.
Na 1,5 uur begon Zimone te dagen.
Omdat Astrid had gereserveerd werden we hartelijk ontvangen en al snel zaten we aan een glaasje wijn en kon de lunch beginnen. Risotto a la carbonara als voorgerecht en daarna een prettig bord met geroosterd vlees, diverse geroosterde groenten en gebakken aardappelen. Een kopje caffè toe en voordat jullie denken dat dat gewone koffie is: het is 1 slokje zeer sterke espresso als digestief.
Wat we even verdrongen hadden was de terugreis, want ook die was weer te voet door de bossen.
De eigenaar van het restaurant had echter nog een verrassing voor Astrid. Voor alle gasten die zij dit jaar weer naar Zimone heeft verwezen kreeg zij een Ferrari aangeboden. Jammer, het was er een zonder wielen uit een alternatieve stal: een magnum Champagne Brut. Een hele sjouw in een rugzakje dat niet meer dicht kan. Uit veiligheid hebben we besloten de rugzak aan de voorkant te dragen en over de weg terug te gaan in plaats van door het bos.
En…….om 15.20 uur waren we weer veilig thuis, enigszins moe, dat wel.

Ook moet ik nog even melden dat Vodafone ons de afgelopen dagen mooi uit de brand helpt. Astrid heeft al 3 dagen geen internet in de Casa en gelukkig biedt mijn Vodafone routertje uitkomst: hij doet het al 3 dagen onafgebroken!!

Nog 1 dag en 2 nachtjes Magnano.

• 08 Oktober 2014 - 14:23

Wil Van Beek:

Knap hoor iedere dag zo'n verslag! Lees het met plezier en kan me een beetje een voorstelling maken hoe je je dagen daar doorbrengt. Ik geloof niet dat je spijt hebt van je besluit een paar maand naar Italie te gaan. Alleen over golfen lees ik niets. Heb het idee dat daar niets van gekomen is.
    Groetjes, Wil.