Verhuizen - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu Verhuizen - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu

Verhuizen

Door: Hanneke Schenkels

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

30 September 2014 | Italië, Magnano

Dinsdag 30 september, de laatste dag van de maand en de vervaldag van mijn huurcontract. Al om half 7 opgestaan, de rest van de spullen ingepakt, gestart met schoonmaken en natuurlijk om 8.00 uur aan de lestafel.
Niet de beste dag van de maand: niet fit en rillerig en dus ook niet zo’n best resultaat in de les; veel woorden waren in de mist van het moment .
Gelukkig was de damesploeg om 12.00 uur paraat om de laatste zaken in te pakken, het resterend deel van het appartment schoon te maken en de verhuizing te realiseren. Om 13.30 uur in mijn kamer voor de komende week in Casa Joop .
Mille grazie all’ amiche olandese (Astrid, Margot en Veronica).

Om 19 uur werd ik bij Anna Maria en huisbaas Franco verwacht. Hij had ons gesprek goed voorbereid: de meterstanden opgenomen en de kosten genoteerd op het intakeformulier, de betaalde borg lag al klaar èn zakelijk als de ruim 80-jarige man is, de huurprijzen voor het volgend jaar had hij uitvoerig aangegeven.
De Capitoolgids en de kaart met de dank voor de gastvrijheid en hun vriendelijkheid vielen in erg goede aarde met als resultaat: “zwei frohe Italiener” (vrij naar de hit van Connie Froboess uit 1962).