La mia testa è piena - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu La mia testa è piena - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu

La mia testa è piena

Door: Hanneke Schenkels

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

09 September 2014 | Italië, Magnano

Dinsdag 9 september: een dag om weer eens extra goed na te denken.
Weer om 8.00 uur met Francesco gestart en weer 1,5 hoofdstuk uit het boek doorgeworsteld. Aanvankelijk was dat wel leuk, die vaart, want zo heb ik snel resultaat. Maar……. mijn conclusie is dat het te snel gaat.
Inmiddels hebben we de werkwoorden grammaticaal onder de loep genomen en zijn, in 3 lessen, ook al door de samengestelde tijden heen gevlogen.
Francesco is enthousiast, noemt mij “such a smart lady” en natuurlijk heb ik dat compliment niet afgewezen maar er in het Italiaans –wat echt leuker klinkt dan ons Nederlands- op gereageerd. Daarna heb ik hem uitgelegd , dat ik wel begrijp wat hij uitlegt en het per onderdeel wel kan toepassen, maar dat ik qua dagelijkse toepassing nog maar net de tegenwoordige en voltooid tegenwoordige tijd kan bevatten/gebruiken en dus inmiddels ben terechtgekomen in een doolhof van grammatica.
Wat ik overigens nog niet vermeldde is dat de Italiaanse taal meer uitzonderingen heeft dan regels, dus als ik een regel begrijp moet ik ook weer een forse rij uitzonderingen uit mijn hoofd leren. Il resultato: la mia testa è piena, gewoon vol dus.
Vrijdagmorgen weer een les, dus 2 dagen voor mij om een schema te maken van alle grammatica die we nu hebben besproken.
Mijn plan is de theorie voorlopig op een laag pitje te herhalen en van de uren met Francesco meer conversatielessen te maken: met hem onderwerpen te kiezen om over te praten of naar buiten te gaan en bespreken wat we zien.
Ben benieuwd wat hij van dit herziene plan vindt.

Vanavond heb ik drie landgenoten en Astrid te eten; een avontuur om daarvoor boodschappen te doen. So-wie-so is –afgezien van de plaatselijke bakker- de dichtstbijzijnde winkel 10 km rijden en om alles te vinden ben ik daar wel een poosje onder de pannen.
Inmiddels zijn de inkopen gelukt, dus aan de slag in mijn basis-keuken. Alweer een uitdaging!
A dopo!

  • 10 September 2014 - 11:04

    Ank:

    Leuk je reisverslagen te lezen! Je bent goed bezig. Ontspan wel af en toe, want je kunt maar een beperkte hoeveelheid lesstof tot je nemen.
    Mocht je geïnteresseerd hebben in een tweede huis, dan kan dat op Sicilië voor 1 euro. Gemeenten bieden lege en verwaarloosde huizen aan doordat mensen zijn weggetrokken. Zij geven aan buitenlanders de kans om deze op te knappen en zo de dorpen weer nieuw leven in te blazen. Dus mocht je interesse hebben......er kan nog worden ingeschreven.
    Lieve groet, Ank e arrivederci!

  • 10 September 2014 - 19:14

    A.w.vanleeuwen@live.nl:

    Wat je er niet bij verteld dat je gewoon erg goed bezig bent haha, ik ben in ieder geval al super trots op je met de manier waarop je het allemaal doet, Che brava!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 168
Totaal aantal bezoekers 11881

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 08 Oktober 2014

Italiaans in Italie

Landen bezocht: