Verhuizen en gebarentaal - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu Verhuizen en gebarentaal - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu

Verhuizen en gebarentaal

Door: Hanneke Schenkels

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

31 Augustus 2014 | Italië, Magnano

Zondag 31 augustus, de laatste dag voor mijn serieuze Italiaanse missie en tevens verhuisdag. Eerst de grote gastenwissel ondersteund en s middags naar het appartement en de auto uitgeladen en e.e.a. ingericht.
Natuurlijk ook het eerste gesprek met de eigenaar van het appartement en zijn dochter gevoerd en de gebruiksaanwijzing van de apparaten etc. toegelicht gekregen. Hilarisch, met woordenboeken en veel gebaren.
Om 20.30 uur was alles opgeruimd en was het tijd voor een glaasje en de kaarsen. Buiten was het bijna donker.

• 02 September 2014 - 21:57

Anneke:

Leuk Hanneke, wat je zo vertelt dat kan ik me zo levendig indenken hoe dat gaat! Zo gesprek aangevuld door de woorden uit de woordenboeken, maar.... over een tijdje dan versta je veel en kun je ook veel terug spreken! Het zal in het begin wel duizelen voor je, maar daar kun je hoogstwaarschijnlijk wel de humor van inzien. Succes met alles!!!
    Hartelijke groeten,
    Anneke.

• 03 September 2014 - 09:59

Amy:

Hallo Hanneke,
    Wordt een groot avontuur denk ik. Jammer van die "verloren" leraar, hoop dat je snel een nieuwe vindt. Overigens lijkt het me dat het praten met de mensen in je omgeving ook al een uitdaging is. Daar leer je ook veel van. De weg wen je snel genoeg aan. AA zal maar tijdelijk zijn! Vandaar zeker die kleine Fiatjes!
    Toi toi in ieder geval.

• 03 September 2014 - 16:01

Margot De Bekker:

Hoi Hanneke,
    Op welk e-mail adres kan ik je daar bereiken? Ik heb wat nieuwtjes voor je en wil even met je afstemmen.
    Groeten,
    Margot

• 04 September 2014 - 20:44

Josien:

Hee zussie,

Nou dit is allemaal wel veel avontuur en jammer van die leraar. Je had al zo'n voorgevoel dat hij er niet zou zijn. k heb eigenlijk geen idee of je makkelijk iets anders kunt vinden. Heb je inmiddels je draai kunnen vinden in je appartement? Ik volg het weer bericht nauwgezet en tot u toe ziet dat er echt goed uit. Hopelijk ga je nog een paar fantastische weken tegemoet.

Liefs
    Josien

P.s., wel zielig voor je egeltjes zo zonder hun pleegmoeder, maar ja daar kan je ook weer niet voor thuis blijven