Jill weer naar huis en nog een bijzonder afscheid - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu Jill weer naar huis en nog een bijzonder afscheid - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu

Jill weer naar huis en nog een bijzonder afscheid

Door: Hanneke Schenkels

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

29 Augustus 2014 | Italië, Magnano

Vrijdag en zaterdag met Astrid en haar opgewekte Engelse vriendin Jill naar de markt, booschappen doen, eten in de Trattoria en vooral veel plezier. Dat laatste wordt nog versterkt door Jan en Jean-Claude, twee priesters die resp, gepensioneerd met een enorme staat van dienst in het Vaticaan en studerend in Rome voor een functie in zijn vaderland: Congo twee weken in Casa Joop op vakantie waren. Bijzondere Vaders, met unieke humor en verdraagzaamheid. Zaterdagavond hebben zij ons getracteerd op een afscheidseten: in alle opzichten een feest. De radertjes van mijn hersenen knarsten wel, want de taal die Astrid, Jan en Jean-Claude deelden was Italiaans en omdat ik het toch wil leren kon ik meteen aan de bak. Ik was al blij als ik het een en ander snapte en apentrots als ik er een volzin tegenover kon stellen. Een avond met een gouden randje!!

• 05 September 2014 - 00:09

Kikki:

Moes, dit leest als een dag vol mooie ontmoetingen. Wel in een heel hoog tempo Italiaans leren, poeh!. Maar wat heerlijk om daar te zijn en dit mee te maken!

Lekker genieten.

Liefs,
    Kikki

• 05 September 2014 - 08:45

Marijke:

He zus,
    De verslagen rollen binnen, 5 op 1 dag!!!
    Je bent lekker bezig zo te lezen. Een beetje gesetteld in je appartement???

Liefs, marijke