Al die willen te kaapren varen………. - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu Al die willen te kaapren varen………. - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu

Al die willen te kaapren varen……….

Door: Hanneke Schenkels

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

07 September 2014 | Italië, Magnano

Zondag 7 september: zoals ik mij had voorgenomen vanmorgen op weg naar de kerk, dè plek om naast de ontmoeting met de Heer ook de bewoners van Magnano te ontmoeten.
In het kastje bij de voordeur hangt de aankondiging van een mis op zondag 7 september om 10.00 uur. Helaas was de deur dicht, dus mispoes.
Dan maar direct naar de bakker, waar ik twee leden van de Russisch-Orthodoxe kerk ontmoettte, die het huidige Poetin-regime willen ontwijken en nu wonen/logeren in een monnikenklooster net buiten Magnano. Ze konden trouwens zo “te kaapren varen”, wat een vieze baarden en ter verduidelijking, zij spraken engels.
Ze vertelden goed bevriend te zijn met Hildo Bos van de Russisch Orhodoxe kerk in Amsterdam. Kleine wereld!!
En s middags, weliswaar buiten op het balkon, alweer huiswerk. Variant op het thema was dat er op zondag ook door Italianen veel gewandeld wordt en mijn huis aan het begin van een wandelroute langs o.a. het monnikenklooster (bijna en dorp) staat, dus veel passanten. Allen blijken verrast door het mooie, groene uitzicht en door de fantastische moestuin van mijn huisbaas, één verdieping lager. In hun bewondering kijken ze enthousiast rond en ontdekken mij op het balkon. Dat geeft erg grappige gesprekjes en gelach.
Aansluitend nog een wandeling om de zinnen te verzetten en vervolgens gezellig met Astrid samen op de schommelbank in het zonnetje een wijntje gedronken en daarna gegeten.
Dat mocht niet te lang duren want -omdat Astrid de Nederlandse TV-zenders kan ontvangen- keken we naar “Boer zoekt vrouw”. Je weet maar nooit en vooral dat laatste ligt voor de hand.
Op de terugweg voor het eerst de aardedonkere weg naar Magnano en vervolgens het weliswaar verlichte, maar nog altijd uit erg smalle straatjes bestaande dorp doorkruist en alweer zonder krassen boven gekomen. Sono fiero!


  • 08 September 2014 - 12:45

    Antoinette:

    Eindelijk heb ik alle tekenen van leven uit Italië kunnen lezen. Ben net terug uit Kenya en ben er even voor gaan zitten. Ik heb (nog) niet alle namen een plek kunnen geven, maar de rode draad heb ik nu te pakken hoor Hannah! Niet al te veel veritaliaansen hoor, dan wordt het zo'n cultuurschok als je weer terug komt in t Gooi. Hier eindelijk zomer! Met mijn verjaardag zelfs buiten gegeten. Gisteren ook, en zelfs nu staat de tuindeur open. Wat n luxe. Wie weet als je maar vaak genoeg op je balkonnetje zit te studeren, vindt een troubadour z'n weg voor een serenade! Luv us

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 11954

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 08 Oktober 2014

Italiaans in Italie

Landen bezocht: