Het kacheltje snort... - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu Het kacheltje snort... - Reisverslag uit Magnano, Italië van Hanneke Schenkels - WaarBenJij.nu

Het kacheltje snort...

Door: Hanneke Schenkels

Blijf op de hoogte en volg Hanneke

19 September 2014 | Italië, Magnano

Vrijdag 19 september; nog steeds geen zon op mijn balkon, maar het hele gebied vandaag onder enorme regendouches.
De vrijdagmarkt in Ivrea bood uitkomst, dus vanmorgen weer alle prachtige groente- en fruituitstallingen bekeken en hier en daar wat inkopen gedaan.
Op de markt wordt heel erg veel eten aangeboden; vraag mij steeds af wie dat allemaal moeten opeten. Maar……nu de Italiaanse vakantie voorbij blijkt, was het aanmerkelijk drukker dan de vorige weken. Dus misschien is er toch evenwicht in vraag en aanbod.
Vanmiddag een extra lange wandeling gemaakt, omdat de les door onverwachte opleidingsverplichtingen van Francesco niet kon doorgaan.

Inmiddels is het avond en werd het kil in huis. Het houtkacheltje moest er dus aan geloven. Eerst alle kleppen eens goed geinspecteerd en vervolgens een emmertje water klaar gezet, want je weet maar nooit. Schoorsteenveger staat immers niet in het Van Dale-pocketwoordenboek!?
Het is allemaal goed gelukt, het hout knapt en het kacheltje snort; het is al heerlijk warm.

Ik zie net in het nieuws op de televisie dat zelfs straatinterviews uit London nagesynchroniseerd worden uitgezonden. Onnatuurlijk, zo’n bleke engelse dame die Italiaans lijkt te praten. Geen wonder dat bijna niemand hier engels spreekt!

Op de valreep wil ik mijn klachten over het weer wat afzwakken; zie net dat in Florence vandaag erg grote hagelstenen vielen en storm en onweer veel bomen en huizen beschadigden. Het kan dus blijkbaar nog erger.

Buonaserata.

  • 19 September 2014 - 20:34

    Hilly:

    Hi Hanneke
    Jammer dat je les vandaag niet door kon gaan.
    Had je toch nog mee kunnen gaan eten.
    En....ik heb misschien al een Italiaanse juf voor je in Nederland.
    Ciao tot gauw

  • 21 September 2014 - 11:14

    Antoinette:

    Hoi Hannah! is daar eigenlijk een Italiaanse variant van? Van de naam Hannah? Zoek dat ns uit. Of zou dat gewoon Anna zijn. Of Joanna. Hier in t gooi is het onveranderd mooi. Qua weer dan. De zomer lijkt niet op te houden. Probeer me een voorstelling te maken van al die exotisch Italiaanse dorpen die je om je heen hebt. Alleen de namen al. Ik spreek geen woord Italiaans maar de namen uitspreken geeft al een pasta con vongole gevoel. De mensen met de Hollandse namen in je verhalen heb ik nog steeds niet kunnen plaatsen. Maar de verhalen zijn onveranderd leuk als doorkijkjes in jouw Italiaanse periode. Hier worstelen we ons een prachtige nazomer door en krijg jij een dikke knuf van mij (en de groeten van Theo)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Hanneke

Actief sinds 02 Sept. 2014
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 11948

Voorgaande reizen:

15 Augustus 2014 - 08 Oktober 2014

Italiaans in Italie

Landen bezocht: